FANDOM

Louis Hofmann (ur. 3 czerwca 1997 w Bensberg[1]) – niemiecki aktor, który wcielił się w rolę Jonasa Kahnwalda w serialu „Dark”.

Biografia Edytuj

Hofmann urodził się w Bensberg. W dzieciństwie grał w piłkę nożną w VFL Sürth. Dorastał w Kolonii wraz z rodzicami i starszym bratem, który jest aktywnym muzykiem. Pierwsze doświadczenia przed kamerą, zdobywał od 2006 do 2008 w „Servicezeit” (niemiecki magazyn radiowy) dla WDR.

W 2009 roku Hofmann był zaangażowany przy kręceniu serialu „Danni Lowinski”. W 2010 roku zagrał główną rolę dziecięcą, filmowego syna Edgara Selge w filmie „Der Verlorene Vater”, tak samo, jak z Heino Ferch w filmie „Tod in Istanbul”. Po rolach w „Wilsberg” i „Kobra – oddział specjalny”, zagrał tytułową rolę Tomka Sawyera, za którą został wyróżniony New Faces Award Sonderpreis. Razem z Leonem Seidelem, który zagrał rolę Hucka Finna, był też zaangażowany do piosenki pt. „Barfuß gehen” ścieżki dźwiękowej filmu. Kręcenie kontynuacji filmu pt. „Przygody Hucka Finna” w lecie 2011 roku było trzecią wspólną współpracą dla Hofmanna z reżyserką Herminą Huntgeburth. Równolegle został zajęty przez Vanessę Jopps do zagrania w filmie tragikomicznym pt. „Mężczyzna prawie idealny” do roli siostrzeńca Bennona Fürmanna. W 2012 roku zagrał serialu pt. „Kommissar Stolberg” w odcinku pt. „Der verlorene Sohn die Episodenhauptrolle”.

W 2014 roku Hofmann otrzymał rolę Wernera Krollmanna w filmie „Das Zeugenhaus” na podstawie książki autorstwa Christiane Kohl o tym samym tytule. W 2015 roku w filmie „Freistatt”, otrzymał główną rolę buntowniczego Wolfganga, który zostaje deportowany do domu dziecka. Za swoją rolę otrzymał Bayerischen Filmpreis w kategorii najlepszy odtwórca roli młodego pokolenia oraz Nagrodę Młodego Pokolenia. Pierwsze międzynarodowe doświadczenie zdobył w 2015, podczas kręcenia duńsko-niemieckiej produkcji pt. „Pole minowe” w reżyserii Martina Zandvlieta. Również za tę rolę otrzymał wiele nagród filmowych. W filmowej adaptacji bestsellera Andreasa Steinhöfla „Die Mitte der Welt” w 2016 roku otrzymał główną rolę Phila.

Hofmann zdobył spory rozgłos w USA, dzięki swojej roli w serialu „Dark”, którego premiera miała miejsce 1 grudnia 2017 roku.

Hofmann po zdaniu matury przeprowadził się do Berlina, gdzie mieszka z dwojgiem przyjaciół we wspólnie wynajmowanym mieszkaniu w centrum[1][2][3].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 „Meine Rollen haben immer etwas Sensibles. Wie ich selbst“
  2. Louis Hofmann ist Berlinale-Shooting-Star
  3. Louis Hofmann „Mir war egal, wo ich wohne, Hauptsache in Berlin“ – Quelle: https://www.berliner-zeitung.de/23870036 ©2017